TJÄNSTER & PRODUKTER

REKRYTERING

KONTAKT

OM OSS

VÅR VISION

VANLIGA FRÅGOR TILL OSS

Vanliga Frågor Till Oss

Vad ingår i ert avtal?

Ni har 4 timmar varje vecka som ni kan ringa och vi hjälper er med alla standardprogram. 

Om det inte är ett standardprogram så agerar vi mellanhand, ringer er leverantörer, skapar ett ärende och gör standardstegen. 

Om er leverantör därefter vill prata direkt med er så har vi gjort alla de första stegen i felsökningen och er leverantör ser detta i samma ärende.

Vad är era supporttider?

Vi har support mellan 8-17 vardagar. 

Har ert företag ett utökat SLA så har ni även support på lördag och söndag mellan 10-17.

Microsoft 365-prenumeranter kan ställa in automatiskt svar för när du inte är på kontoret eller inte kan svara på e-post.

1. Välj Arkiv > Automatiska svar. Obs! Om du inte ser knappen ”Automatiska svar” ska du följa anvisningarna för att använda regler för att svara på meddelanden.

2. Markera Skicka autosvar.

3. Välj datum och tid som du vill ställa i autosvaret för.

4. Skriv ett meddelande. Du kan formatera texten med hjälp av verktygsfältet eller klippa ut och klistra in text som du har formaterat, inklusive hyperlänkad text.

5. Tryck på OK.

Meddelanden:

1. Om du vill ställa in autosvar för kontakter utanför företaget väljer du ”Utanför organisationen” > Skicka autosvar till personer utanför organisationen, skriv ett meddelande och tryck på OK.

2. OK-knappen kanske saknas på grund av vissa skärmlösningar och skalningsinställningar. Du kan lösa problemet genom att justera skärmupplösningen och skalningsinställningarna eller använda en stor bildskärm.

Hur lägger jag in ett semestersvar i Office 365?

1. Kontrollera först datorns nätsladd för att se till att den är helt ansluten till vägguttaget.

2. Om du använder en stickkontakt, se till att den är helt ansluten till vägguttaget och att strömbrytaren är påslagen.

3. Vissa grenkontakter har också en inbyggd strömbrytare som vanligtvis ser ut som en röd lysande knapp. Tryck på knappen för att återställa den och se om det löser problemet.

Min dator startar inte, vad gör jag nu?

Du bör förvänta dig att ditt supportföretag erbjuder någon form av rimlig svarstid vid problem med ditt IT-nätverk. 

Detta kan variera beroende på vilken supportnivå du är villig att betala för. Kom dock ihåg att en "garanterad svarstid" är precis det. 

Det garanterar bara att de inte ignorerar dig och kommer att börja göra något med ditt problem. Var också försiktig med företag som garanterar att lösa problem inom en viss period eftersom detta alltid är en ihålig garanti. 

Det kan ta mycket längre tid än förväntat att komma till roten av problemen. Intra.nu följer vårt SLA där vi alltid skapar ett ärende direkt. Anses ditt ärende som kritiskt så påbörjar vi felsökning direkt.

Vilka är Era svarstider?

Våra första nivå tekniker är utbildade IT tekniker, så kontakta dem via telefon så påbörjar de felsökning direkt utan några mellansteg. 

Kan de inte lösa era fel så sätts ärendet som högprioriterat och andra nivå tekniker få det direkt.

Hur lång tid tar det för er att börja på ett ärende?

Saker och ting kan gå fel och du vill säkerställa att företaget du har att göra med är tillräckligt försäkrat för alla eventualiteter. 

Vi är försäkrade med upp till 3 500 000 kr.

Är ditt företag försäkrat och i så fall för hur mycket?

Vad gör jag när min dator kraschar?

Det finns många anledningar till varför en dator bara slutar fungera eller "fryser". När din dator inte längre svarar på tangentbordskommandon är det bäst att starta om datorn.

Vad gör jag om min hårddisk inte fungerar?

Som med de flesta datorfel är ditt första steg att stänga av datorn och starta om den. 

Detta hjälper dig att avgöra om du faktiskt har ett hårddiskproblem eller inte. 

Om disken är allvarligt skadad kommer din dator förmodligen inte att starta om ordentligt. 

Om så är fallet kontakta Intra.nu, då detta är ett jobb för proffsen.